Заплатити «за здоров’я» треба вчасно

заплатити «за здоров'я» треба вчасно

Хоча здоров'я не купиш, грошей воно вимагає чимало.Про те, як заощадити на медичних послугах без шкоди для себе, розповідає генеральний директор Медичного центру «Румянцево», кандидат медичних наук, лікар-стоматолог Денис Бахмутов.

— Денис Миколайович, говорячи про платні медичні послуги, чи «дорого» означає «добре»?

— Зовсім ні!Можна за безцінь вилікувати пацієнта, а за великі гроші, навпаки, зіпсувати його здоров'я.Перш за все якість лікування залежить не від вартості, а від рівня фахівців.За плечима лікарів повинна бути багата практика.Як правило, вона напрацьовується в державних медустановах, де потік пацієнтів дуже великий.Але там не завжди є можливість організувати кожному пацієнту якісний огляд — часу не вистачає.Тут перевага у приватних центрів, в яких хворих менше, а часу у лікарів на кожного пацієнта більше.До того ж у них немає черг — можна записатися заздалегідь.

У нашому центрі є дуже доступні програми: загальномедична і стоматологічну.Заплативши один раз, людина отримує великий обсяг лікувальних процедур на рік.Якщо порівняти це з загальною вартістю разових звернень до лікаря, виходить у 3 рази дешевше.Ми влаштовуємо безкоштовні огляди та консультації лікарів-фахівців.Таким чином ми намагаємося підштовхнути людей до ретельним обстеженням: проблеми свого організму потрібно знати і вчасно усувати.

— Але приватні медичні центри насамперед націлені на отримання прибутку.Де гарантія, що пацієнтові призначать оптимальний курс лікування, а не «розкручувати» його на гроші?

— Зараз спостерігається така тенденція: люди консультуються в різних місцях у різних лікарів, а потім вибирають те, що їм підійшло за ціною і за якістю.Підкреслю, це особистий вибір кожного!

Головне — не затягувати з візитом до лікаря, якщо вас щось турбує, — інакше гаманець ви не вбережете ніколи, як і власне здоров'я!Я закликаю лікарів проводити діагностику та лікувати не симптоми, а глибинні причини захворювання.Скажімо, кровоточиві ясна можуть бути першою ознакою цукрового діабету, а пародонтит може бути викликаний гормональними збоями.Якщо не звертати на це уваги, від лікування не буде ніякого толку.

У 2011 році наш медцентр планує запустити унікальний апарат для діагностики свіжого дихання.Він створений вітчизняними виробниками і, на відміну від закордонних аналогів, дає розшифровку складу видихуваного повітря не тільки по сірковмісних, але і за азотовмісним сполук, які дають неприємний запах з рота.Мало заглушати запах жуйкою — потрібно боротися з його причинами.Таким чином, це буде перша спроба у Росії зробити клініку «свіжого дихання».

— У державних поліклініках ведуться історії хвороби, а в приватних центрах відомостей про пацієнтів, які прийшли в перший раз, ні.Достатньо даних первинного огляду для якісного лікування?

— У нас більше часу дізнатися про пацієнта і зібрати докладний анамнез.При першому прийомі на кожного хворого обов'язково заводиться амбулаторна картка.І ми суворо стежимо за тим, щоб записи в ній були правильними, а лікування відповідало стандартам медичної допомоги.Я є експертом-стоматологом однієї страхової компанії — перевіряю запису в картах і лікарські призначення у відомчих і приватних клініках, добре знаю всі проблеми і недоліки, які зустрічаються.У нашому медичному центрі ми організували строгий контроль і облік ведення медичної документації.Завдяки цьому пацієнт в будь-який час може отримати повну інформацію про свій стан і про те, чому йому призначили саме таке лікування.

— У столичних медичних вузах зараз стурбовані тим, щоб майбутні лікарі знали хоча б анатомію.Як ви підбираєте кадри і перевіряєте їх компетентність?

— Головне — стаж роботи лікаря.І це не просто дні, які він провів у стінах поліклініки.Це велика кількість клінічних випадків, з якими довелося зіткнутися за час роботи.Досвід щодо визначення і лікування захворювань нічим не заміниш.

Коли ми приймаємо на роботу нового фахівця, завжди уважно стежимо за його призначеннями, ставленням до хворих.Лікар повинен призначати лікування про-снованно і доступно пояснювати пацієнтові будь-яку рекомендацію, щоб це не було нав'язуванням медичних послуг.Пацієнтам така порада: завжди, коли ви чуєте у відповідь на свої питання невиразні відповіді, насторожіться.

— А якісь «новорічні» поради у вашому лікарському арсеналі є?Важко адже свято втриматися від різноманіття страв, і від алкоголю...

— Я пораджу не зловживати!Пам'ятаєте приказку: все добре в міру.Людям із захворюваннями шлунка та підшлункової залози, цукровий діабет ні в якому разі не можна забувати про дієту.Адже нікому ж не хочеться починати новий, 2011-й, рік масою зайвих таблеток і походом по поліклініках!

Медичний центр «Румянцево» www.mcrum.ru, тел. 8(499) 550-01-01