Що впливає на здоров’я дітей


що впливає на здоров'я дітей

Серед причин зростаючої захворюваності дітей дошкільного віку називають надмірні розумові навантаження і підвищену тривожність сучасних дітей, пов'язану з острахом кудись запізнитися, зробити щось неправильно, отримати осуд.Чи є які-небудь методики в наших дитячих садках, які регулюють ці проблеми?

Ольга Веснухина, Москва

Відповідає керівник ГОУ дитячий садок №1956 Північно-Східного округу Моск-ви Валерія Борисівна Черняхівська:

— Дійсно, на фізичному і психічному самопочутті дітей негативно позначаються і сверхинтенсивний ритм міського життя, і надмірне напруження і емоційна втома батьків, і, природно, надлишок додаткових занять.Все це може призвести до дискомфорту в емоційному стані дитини, появи напруженості.Тому методика Педагогіка здоров'я є пріоритетною у галузі дошкільної освіти та активно застосовується в наших дитячих садках.

Суть методики — спрямованість педагогів до внутрішнього світу дитини.Вся виховно-освітня робота повинна будуватися на постійному, доброзичливому діалозі між дітьми і дорослими.

Додаткові заняття справляють істотний вплив на стан дітей.З одного боку, вони відіграють позитивну роль у розвитку дітей.Але багато фахівців відзначають пряму залежність здоров'я від збільшення обсягу навчального навантаження: чим вище навантаження, тим важче організму дитини чинити опір хворобам.

Важливі узгодженість роботи медичного і педагогічного персоналу, недопущення порушень у режимі дня, а також рівномірний розподіл навантажень на дитину протягом дня і року.

Поза дитячого садка приблизно 30% дітей займаються у різних гуртках по три рази в тиждень.На ігри і прогулянку у дитини залишається не більше 20-30 хвилин в день.Взагалі сучасні діти, як правило, грають мало і примітивно.

Педагогіка здоров'я приділяє найважливіше місце самостійної ігрової діяльності дітей.У самодіяльній грі дитина пізнає різні смисли — призначення предметів, людських відносин, потреба в пізнанні і способи спілкування.В першу чергу необхідно звертати увагу на стан дитячої гри — її організацію, сюжет, структуру, характер рольової поведінки.Для відпрацювання методики, наприклад, у дитячому садку №1956 вже кілька років працює Центр ігрової підтримки, створений за ініціативи Департаменту освіти Москви.На заняття у цей центр хлопці приходять разом з батьками, де фахівці-психологи як раз і допомагають дорослим і маленьким слухачам знаходити спільну мову і вчать правильно один одного розуміти.